Turizm

TUI: Kış sezonunda artış gösteren tek destinasyon Antalya

TUI Kış sezonunda artış gösteren tek destinasyon AntalyaYaz 2010 programını tanıtmak için çok sayıda seyahat muhabirini ve turizm uzmanını Jamaika’ya davet eden TUI, 2010 yılı için en çok Antalya için olumlu sinyaller verdi. TUI Deutschland CEO’su Dr. Böttcher, “”Kış sezonu tatil paketi satışlarında, tüm dünyada tek artı gösteren destinasyon Antalya.” dedi.

Her yıl bir yeni sezonun satış kataloglarının tanıtımını değişik bir ülkede gerçekleştiren TUI, bu yıl Jamaika adasını seçti. TUI Deutschland CEO’su Dr. Volker Böttcher,  tanıtım toplantısında Türk gazetecilerin sorularını yanıtladı. TUI’nin Antalya’yı çok ciddiye aldığını ve şirketinin Antalya ile birlikte büyümesini sürdürdüğünü vurgulayan Böttcher, “Kış sezonu tatil paketi satışlarında, tüm dünyada tek artı gösteren destinasyonu Antalya.Yaz sezonu satışlarının henüz başlamadığını ama kış sezonu satışlarının çok iyi gidiyor. Yaz için umutlarımız var. Bunu bir ay sonra daha iyi söyleyebilirim. Makro olarak Antalya’ya baktığımızda, kış satışlarından dolayı yaz sezonu da olumlu gözüküyor” dedi.

TUI Türkiye Danışmanı Hüseyin Baraner’in kaleminden TUI’nin Jamaika’daki toplantısının ayrıntıları ve TUI Deutschland CEO’su Dr. Volker Böttcher’in Türkiye hakkındaki yorumları şöyle:

“Jamaika’da Antalya Turizmi

Nereye gitseniz hemen şahit oluyorsunuz: Dünyada ülkeler arası turist kapma yarışı var. Hem de ciddi bir şekilde. Ülkeler kendi turizm gelirlerini artırmak için seferber olmuş durumda. Dünyanın hangi ülkesini ele alırsanız alın oradada mutlaka en yoğun istihdam yaratan sektörün turizm olduğunu göreceksiniz. Bu Almanya’da da böyle Jamaika’da da…

Dünyamızın bazı bölgeleri tamamen turizm bağımlısı olmuş

* Karayiplerin o birbirinden güzel adaları için turizm  artık bir ölüm kalım savaşı gibi çok ciddi bir konu hal almış.
* Jamaika, Küba ve Dominik Cumhuriyeti Karayip’lerin en çok turist çeken adaları.
* Jamaika turizmde yeniden atağa geçmeye hazırlanıyor.
* Beyaz kumlu adada yaşayan insanların yaşam sevinçlerini 3 RRR yansıtıyor: Reggae, Rasta ve Rom

Nerdeyse her Jamaikalı için Bob Marley’in bir halk kahramanı ve onun şarkıları ve  Reggae gerçekten de buradaki insanların yaşam iksiri. Ne zaman bir yerlerden müzik notaları duyulsa, yerlilerin öldürülmesinden sonra ataları batı Afrika’dan buraya göç eden bu insanlardan çoğu, önce ritmik hareketlere başlayıp daha sonra çılgınca dans ediyorlar. Bu halkın en belirgin özelliklerinden müzikaliteleri ve beden yapıları. Yaşlı ve şişman ‘Mama’ nasıl müziğe göre asil bir şekilde hareket ediyorsa, daracık ve çok renkli kumaşlara sarılmış incecik ve uzun boylu güzeller de birbirlerinin ellerinden tutup hemen dansa başlıyorlar. Ve birden birkaç saatliğine bütün olay dansa ve yaşam sevinçine  odaklanıyor, başka herşey unutuluyor. Dans etmek burada daha bir bulaşıcı ve toplumun yakınlaşmasında en önemli etken olmuş. İnsan kendini ala koyamıyor ve sonra da müthiş hissediyor.

Bu duygular içersinde Jamaika’ya varışımızın 2. gününde konakladığımız RIU Ochos Rios otelinin kongre salonunda yerlerimizi alıyoruz.

TUI’nin bu sevimli adada yapacağı katalog tanıtım toplantısı çok önemseniyor. Sunum ve tanıtımlar  yazılı ve dijital ortamda hazırlamış şekilde katılımcıları bekliyor. Masalarda çeşit çeşit TUI Almanya katalogları. Türkiye çok geniş şekilde her katalogta yerini almış:

TUI Türkei, TUI Premium, TUI Golf, TUI Weltentdecker Mediterran, TUI Family Flug, TUI Schöne Ferien Clubs, TUI Vital, TUI Städte erleben kataloglarında Türkiyenin en seçkin işletmeleri tanıtılıyor;

Toplantının başlangıcı Jamaika ile ilgili konulara ayrılmış

Jamaika, Alman pazarındaki varlığını güçlendirmek için, Avrupa’nın en büyük tur operatörü TUI Almanya ile dönüm taşı sayılabilecek bir stratejik işbirliği, pazarlama sözleşmesine imza atmak istiyor.

Jamaika Turizm Kurulu Başkanı ve Turizm Müdürü John Lynch yaptığı açılış konuşmasında Türk gazetecileri de selamladıktan sonra, “Jamaika’yı bugüne kadar  ziyaret eden en büyük turizm yazarları ve uzmanları grubunu ağırlamak bizim için  bir dönüm noktası olacak. Son 6 veya 7 yılda istediğimiz kadar büyüyemedik. Almanya’daki işleri uzun vadeli olarak rayına sokacağız. Artık çabalarımızın bir meyvesini yiyoruz” diyor.

Jamaika sunumunun bitiminden hemen sonra  sırası ile TUI Almanya’nın  diğer destinasyonlar ile iligili görüşleri ve 2010 için  beklentileri açıklanıyor.

TUI Deutschland CEO’su Dr. Volker Böttcher konuşmasını yapıyor; ilk önce TUI Deutschland’ın kapsamlı bir büyüme stratejisi uygulayacağı vurguluyor. Geçen yıla nazaran toplam 11 bin yeni yatak arzı olduğu; Seyahat acenteleri satış kanalının büyük çapta genişletilmesi planlandığını; 2010 yaz sezonuna çekici fiyatlar ve 2009/2010 kış sezonu talebinde kayda değer artış görüldüğünü söylüyor.

TUI Deutschland münhasıran kendine bağlı otel ve kendi seyahat acentelerinin sayılarını arttırma kararı alındığını söyledikten sonra; ‘Turizmde yüksek kaliteli yeni ve heyecan verici hizmetler sunmak, kısa süreli, gösterişli, indirim kampanyalarından, çok daha verimli oluyor.” diyor ve Dr. Böttcher sözlerine şöyle devam ediyor:

“Genişleme programımız, TUI Deutschland’ın pazardaki konumunu uzun vadede güçlendirmeyi hedefleyen üç stratejik büyüme unsuru içeriyor: Arz yelpazemizin geliştirilmesi, pazarlamamızın güçlendirilmesi ve iş modelimizin optimizasyonu”.

2010 yaz sezonu arz yelpazesi, münhasıran TUI Deutschland vasıtasıyla rezervasyon yapılabilen, 13 yeni otelde 11 bin yatak ilavesiyle tamamlanıyor.

Böttcher’e göre: “TUI’ye bağlı oteller işimizdeki başlıca katma değer arttırıcı unsuru teşkil ediyor. Daha şimdiden orta mesafeli uçuşlarda her iki TUI müşterisinden birinin tercihi sadece TUI’de rezervasyon yapılan oteller yönünde.

TUI  ayrıca özellikli iş seyahatleri ilgili genişlemeye gidiyor ve bilhassa sağlık turizmi kapsamında güzellik turları alanında yeni yollara giriyor.

TUI, turizm sektöründe bir ilk olan yeniliği uygulamaya geçirerek, kent turları segmentinde esnek satış koşulları tarifesini uygulamaya koyuyor. Bu kapsamda kent turlarının hareket tarihinden üç gün öncesine kadar kesintisiz iptali mümkün olacak Yeni esnek tarife önce Berlin ve Münih’te test edilecek. Yüksek marjların geçerli olduğu uzak mesafeli tur segmentinde pazarlama potansiyelinin kayda değer oranda arttırılması için, esasen hacmi yüksek olan, müşteri tercihine göre planlanan turlar ve organize turlar hizmet arzının tedrici olarak daha da arttırılmasına gidilecek. TUI Deutschland, satış cirosunu arttırma harekatı kapsamında, hem internet satışları hem de klasik pazarlama cirosunu şimdiye kadar görülmemiş bir oranda güçlendirmeyi hedeflemekte; önümüzdeki yıllarda bu amaca yönelik olarak kendi seyahat acentesi sayısını önemli oranda arttıracak.

Türkiye, 2010’un umut vaat eden ülkesi

Bu arada Antalya ve Türkiye sözü en yoğun bir şekilde vurgulanıyor. Türkiye 2009 yılının en başarılısı ve 2010 için en çok umut vaat eden ülke olarak defalarca adlandırılıyor.

Basın toplantısının hemen ardından  Volker Böttcher, Türkiye’den gelen haber ajansları temsilcileri ile otelin başka bir bölümünde buluşuyoruz. Oturur oturmaz Böttcher  samimi bir tavır içerisinde Antalya’dan çok memnunuz diyor ve  TUI’nin Antalya’yı çok ciddiye aldığını ve şirketinin Antalya ile birlikte büyümesini sürdürdüğünü hemen vurguluyor. Türk gazeteciler hemen soruyorlar, “Bu kış nasıl geçecek?” Böttcher cevaplıyor:

“Kış sezonu tatil paketi satışlarında, tüm dünyada tek artı gösteren destinasyonu Antalya.Yaz sezonu satışlarının henüz başlamadığını ama kış sezonu satışlarının çok iyi gidiyor . Yaz için umutlarımız var. Bunu bir ay sonra daha iyi söyleyebilirim. Makro olarak Antalya’ya baktığımızda, kış satışlarından dolayı yaz sezonu da olumlu gözüküyor” diyor ve yeniden vurguluyor: “Antalya TUI için çok önemli bir destinasyon. Antalya, dünya genelindeki tatil bölgeleri arasında TUI’nin en çok turist gönderdiği üçüncü bölge. Antalya’yı çok ciddiye alıyoruz. Biz Antalya ile Antalya bizimle birlikte büyüyor. Türkiye’nin geneli için de aynı şeyleri söyleyebilirim.”

2010 yılı için uygulanan fiyat politikasının Türkiye’nin dimdik ayakta kalmasını sağlayacağına işaret eden Böttcher, Türk otelcilerin, küresel ekonomik krizin tam içerisinde çok akıllıca davrandıklarını ve uyguladıkları akılcı fiyat politikasıyla ayakta kalmayı başardıklarını ve  şu anda Türkiye’deki otellerin fiyat-kalite dengesinin çok iyi olduğunu savunuyor.

Antalya’da müşteri şikayeti yok

Gazetecilerin soruları birbirini takip ediyor: “Antalya’dan gelen müşteri şikayetleri ne durumda?”

Böttcher gülümsüyor: “TUI’nin müşterileri arasında en az şikayet aldıkları tatil yöresinin Antalya. Bu da Antalya’daki otel ve işletmelerin çok iyi olmasından kaynaklanıyor: Dünyada TUI müşterilerinin tatil yaptığı en iyi 100 otelden 20’sinin Antalya’da; Demek ki Antalya’da sorun yok” diyor ve ekliyor;

“Her şey dahil sistemi en iyi Türkiye’de uygulanıyor. Bunu rakamlar da gösteriyor. Müşterinin Antalya’ya geliş sebeplerinden biri her şey dahil sisteminin kalitesi olduğunun altını çiziyor. Müşteri herşey dahili  talep ediyor. Ne yaparsanız yapın, her şey dahil vermezseniz, turist başka ülkelere gidiyor. Birkaç küçük sorun dışında Türkiye’de her şey dahilin standartları çok iyi. Müşteri bunu biliyor. Bunu müşterilerimizin otellere verdiği puanlara bakarak söylüyoruz. Turist Türkiye’ye, talep ettiği her şey dahil sistemini iyi uyguladığı için geliyor. Türkiye herşey dahil sistemide yüksek kaliteyi sağladı.”

Sonra herşey dahil yıllar önce bu adada başladı biliyor musunuz diye o bize bir soru yöneltiyor. Ve hemen kendisi cevaplıyor: “Burada Jamaika’da diyor.”

Ertesi gün bizlere sunulan turlara çıkmak için sabah saatlerinde buluşuyoruz. Değişik turlar var, biz ‘Jamaika’nın Köyleri’ turunu seçiyoruz. 10 kişilik bir safari minibüs ile köyleri geziyor, halkla konuşuyor ilk okulları ziyaret ediyoruz. Jamaikalılar son günlerde Türkiye adını çok duydular, çoğu merak içersinde bizlere ülkemiz hakkında sorular sormaya başladı. Bizde anlattık ve onları Türkiye’ye davet ettik.”

Turizm Habercisi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s