Johnson Diversey, turizmcileri dünya genelinde hızla yayılan ve Türkiye’yi de etkisi altın alan domuz gribine karşı uyardı.
Profesyonel hijyen ürünleri firması Johnson Diversey, turizmcileri dünya genelinde hızla yayılan ve Türkiye’yi de etkisi altın alan domuz gribine karşı uyardı. Şirketin Teknik Müşteri Hizmetleri ve Eğitim Müdürü Velaaddin Kılıç, sektör temsilcilerine, temizlik bütçelerini yeniden gözden geçirmelerini önerdi.
Otellerin temizliğe ayırdığı bütçenin çok düşük olduğuna dikkat çeken Kılıç, “Turistik işletmelerin toplam giderinin binde 3 ile 5’ini temizlik bütçeleri oluşturuyor. Bu miktar iki katına çıkarılsa bile etkisi hissedilmez.” dedi.
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED), Johnson Diversey işbirliğiyle turizm sektörünü domuz gibine karşı bilgilendiriyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB)’nin organizasyonuyla Antalya’da düzenlenen toplantıda, konaklama tesislerinin yönetici ve personeline, domuz gribi olarak bilinen Influenza A/H1N1’den korunmak için alınması gereken tedbirler ve vakalarda izlenecek yollar hakkında bilgi verildi.
Johnson Diversey Teknik Müşteri Hizmetleri ve Eğitim Müdürü Velaaddin Kılıç, otellerin farklı coğrafyalardan, yaşama kültürleri ve alışkanlıkları farklı insanların bir araya geldikleri mekanlar olmaları nedeniyle domuz gribinin yayılmasını kolaylaştıran bir atmosfer sunduğunu söyledi.
Dünya Sağlık Teşkilatı’nın domuz gribinin birden fazla kıtada toplumsal seviyede bulaşmasından dolayı alarm seviyesini 6’ya çıkardığını kaydeden Kılıç, “A/H1N1 virüsü, yiyeceklerden geçmez. Sadece domuzlardan değil, insandan insana da bulaşıyor. Virüsü taşıyan birisi farkında olmadan 7 gün içinde başkasına bulaştırıyor. Normal grip kadar öldürücü değil, ama ondan daha hızlı yayılıyor.” bilgilerini verdi.
Bizim Antalya